دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
18 آذر 1400 - 11:25
خبر

آیت الله سیستانی درخواست نماینده سازمان ملل را رد کرد

آیت الله سیستانی درخواست ملاقات نماینده سازمان ملل را رد کرد.
کد خبر : 10401

پایگاه رهنما:

فرستاده سازمان ملل در امور عراق در سفر اخیر خود به «نجف اشرف» خواستار ملاقات با آیت الله سیستانی بوده است که مرجعیت عالیقدر عراق وی را به حضور نپذیرفته است.

بر اساس این گزارش، دفتر آیت الله سیستانی اعلام کرده است که با درخواست روز گذشته «جنین پلاسخارت» برای دیدار با مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق موافقت نشده است.

این درحالی است که اخیرا پلاسخارت با حضور در نجف اشرف با «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق دیدار و گفتگو کرد. مواضع مداخله جویانه پلاسخارت در خصوص نتایج انتخابات عراق در طول چند هفته اخیر اعتراض بسیاری از گروه های عراقی را به دنبال داشته است.

مردم و سیاستمداران عراقی از دخالت نماینده سازمان ملل در امور عراق به شدت انتقاد کرده و موضع گیری وی را باعث هرج و مرج در روند سیاسی و امور انتخابات عراق می دانند.

پیش از این هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح نیز از عملکرد پلاسخارت و گزارش اخیر وی به شورای امنیت درباره انتخابات عراق به شدت انتقاد کرده و گفته بود: مـتأسفانه شما به عراق کمکی نکردید و مانند نمایندگان عالی کشورهای استعماری عمل می‌کنید که این غیر قابل قبول است.

 از سوی دیگر«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق روز جمعه تاکید کرد که این کشور به دوران دیکتاتوری بازنخواهد گشت و سال‌های ظلم و اهانت به مقدسات تکرار نخواهد شد.

وی اعلام کرد: عراق به دوران دیکتاتوری بازنخواهد گشت و سال‌های ظلم و اهانت به مقدسات و لگدمال کردن کرامت انسان تکرار نخواهد شد.

وی همچنین افزود که آن دوران که با تفاهم انگلیس و عرب‌های خلیج فارس و در پشت آنها صهیونیست‌ها بر عراق حکومت شود، گذشت.

العسکری ادامه داد: همه باید بدانند که معادله تغییر کرده و آن دوران به همت فرزندان حشد شعبی و مقاومت بازنخواهد گشت.

منبع: الوقت

ارسال نظرات